måndag 23 augusti 2010

Färgklickar i vänskaplig mening

Ett mobilfodral till en vän. Virkat efter eget huvud med bomullsgarn, smyckat med ett vackert gammalt band och en stor svart knapp. (Fodralet stängs och öppnas med hjälp av en tryckknapp som sitter under knappen.)

Denna söta, fina och inspirerande bok har jag fått låna av en annan vän. I den finns det bland annat små söta filurer att sy. Jag hoppas att de ska locka mig tillbaka till min symaskin i höstmörkret.

En annan söt filur är den här apan som finns i Mias bok. Jag använder ett garn från Järbo garn som heter soft cotton. Det känns lite mer som ett snöre... Lite väl hårt för att heta soft... Men när man handlar garn i Skövde får man ta vad som bjuds, så att säga. En kär liten vän ska få denna glada krabat...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar