torsdag 24 februari 2011

Här fjäskas det för ofött barn

Går det att muta Pyret med ett par fräcka mockasiner? Det är visserligen först om två dagar som bebisen förväntas anlända...men det är så tråkigt att vänta. De senaste dagarna känns det som det är det enda jag har gjort; väntat, väntat och väntat. Idag ska jag åtminstone gå ut och röra lite på mig. Det dumma är att fogarna säger ifrån när jag går länge. Illa, illa att vara såhär tjock. Lätta och smidiga att sticka och passar nog en fot på ca 3-4 månader.

Det är meningen att filtapplikationen ska se ut som en stjärna. Men det blev inte riktigt som jag hade tänkt. I bakgrunden ser ni Pyrets fina tapet! Kaspar från Sandberg

Som om detta inte skulle räcka i mitt försök att fresta Pyret att komma ut...
....har jag stickat denna lilla haklapp. Stickad av restgarn av DROPS Muskat och smyckad med lite spets och en filtrosett. Kanske att Pyret kommer tycka att den är lite "tjejig" om det nu visar sig vara en kille. Den passar i alla fall fint till denna ursnygga anorak som kompis Lisa har köpt i Nepal.

Men nu ska jag inte sticka och virka något mer innan Bebis kommer.

Funkar inte fjäsk, får jag försöka med hot.

Imorgon vankas det tjockisfika på FÖRR. Undra om alla kommer...

2 kommentarer:

  1. Jag försöker få min bebis att inse att det finns mycket mer plats här ute att röra sig på än inne i magen, det behöver inte vara så trångt och jäkligt liksom. Vet dock inte om h*n lyssnar på det örat.

    SvaraRadera
  2. Mm, jag har också försökt prata förstånd med knatten...men jag vet inte om vi förstår varann. Det finns säkert någon mening med att man, i slutet, blir så här trött på att vara gravid. En slags uppladdning inför förlossningen.

    SvaraRadera