tisdag 8 februari 2011

TAADAAA!

Virkade converse i bomullsgarnet VIVA från Marks & Kattens

Efter en trevlig tjockis-fika med Jessica igår, virkade jag färdigt dessa små dojjor. Mönstret är nu mitt eget och resultatet blev ett par med en sula på ca 11 cm.
Vi får se vems fötter som passar i dessa.

-------------------------------------------------------------------------
Jag har visst tackat ja till att vara slöjdlärare imorgon och på torsdag. Kanske kan det leda till att Pyret kommer ut tidigare. Man kan ju alltid hoppas....

19 kommentarer:

  1. Mycket fina små dojjor måste jag säga! Själv får man snällt köpa cute stuff i affär'n, då jag ju bara kan sticka "rakt fram". Det blir inte mycket mer än halsdukar med den färdigheten!

    SvaraRadera
  2. men nu har du ju ett bra mönster! Skicka, please!

    SvaraRadera
  3. snyggaste virkade conversen jag sett...blir sugen att prova, delar du med dig av mönster så vill jag gärna ha
    /Lotta
    ynna@live.se

    SvaraRadera
  4. Ett av de bästa mönstrens jag hittat. Som ovan skriver är jag väldigt intresserad av möntret :) om du delar med dig.

    Ciassmating@hotmail.com

    Mvh Cecilia

    SvaraRadera
  5. Jättesöta! Om du vill dela med dig av mönstret vill jag gärna ha det. Mina elever vill virka de på slöjden och jag tycker du har fått till dina så bra. /Amalia

    amalia.66@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Åhhh vilka fina skor ,skulle så gärna vilja ha mönstret på dom om du vill o kan dela med dig !
    lenaemman@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Otroligt fina! Har letat länge efter mönster, kan du tänka dig att dela med dig av ditt? Mejl: sofia_008@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Håller ned ovanstående personer. Jättefina skor! Delar du med dig av mönstret?
    Med vänlig hälsning, Sofia
    Sassa_38@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Jätte fin dom finaste jag sett så om du vill dela med dig av mönstret så vill jag gärna ha det.MVH
    mo.malm@hotmail.se

    SvaraRadera
  10. Kan bara hålla med tidigare skrivare. Verkligen snyggaste conversen!!!Är också intresserad av mönstret labb@telia.com
    Har virkat bokmärken till eleverna på Flerohopps skola, dessa skulle bli sjukt bra som det! Tack på förhand Susanne.

    SvaraRadera
  11. Hejhej! Jag skulle också vilja ha mönstret!! hannawahlloef@gmail.com mvh Hanna

    SvaraRadera
  12. hej!
    ser att många har bett om ett mönster från dig. Förstår om det är jobbigt, men kan ju alltid fråga om du är villig att dela med dig! :) Du är verkligen duktig på att virka, jag håller på å ska lära mig :)
    sievanen@me.com

    SvaraRadera
  13. Ännu en som vill ha mönster blm120@hotmail.com tack

    SvaraRadera
  14. Ännu en:-) lollo83@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. och en till, liselotte@wennergrund.se
    Tack

    SvaraRadera
  16. Hejsan!
    Jag är också väldigt intresserad av mönstret om du vill dela med dig av det:)
    erika_t87@hotmail.com
    Tack!

    SvaraRadera
  17. Ytterligare en. :) kajsa.lundberg@gmail.com Tack så mycket!!!

    SvaraRadera
  18. Ännu en begäran om mönster, om du delar med dig. camilla.riska@gmail.com

    SvaraRadera
  19. Wow, snyggaste dojjan hittills. Hur kan du få dom så jämna och snygga? Jag har provat tre olika mönster, men inte bli dom så här läckra. Vill du dela med dig eller säljer du ditt mönster? Vänligen majsanlofmark@hotmail.se

    SvaraRadera