fredag 18 februari 2011

Otålig, förväntansfull & livrädd

Pyrets första kofta är färdig. Jag började sticka den i höstas, men sedan har den fått ligga ett tag. Mönstret har jag köpt på STRIKK i Göteborg och garnet är Alpacka.

Är lite förälskad i modellen.
De små skorna har jag lagt upp förut. Mönstret hittas på ravelry.com

.........................................................................................................

Igår tog jag upp vagnen från källaren och bäddade den fint. Känns overkligt att något som jag har i min mage snart ska ligga i den.

Idag har vi varit i Jönköping och gjort ett Blocket-fynd; en röd SkipHop skötväska som matchar vagnen fint.
Monstret, som jag har gjort för längesedan, får nu i uppgift att hålla ett öga på Pyret. Det ska han nog klara galant.
Så...Pyret, vad väntar du på?

3 kommentarer:

  1. Titta så fint det blev!

    SvaraRadera
  2. Monstret är ju lysande. Hade själv velat ha en sådan när det begav sig.

    SvaraRadera
  3. oj vad du har fixat och donat, jag blir inte förvånad iof. Vilken super fin fil och haklapp du gjort! Jag skulle vilja vara din bebis!! :-)

    här är det oxå någon som borrar sig ner och håller på, börjar få svårt att gå normalt.. har ingen ork att fixa och dona än tyvärr får se hur det blir när jag slutar jobbet.
    kram kram

    SvaraRadera